czwartek, 24 sierpnia 2017
godzina 8:40

 


Prognoza pogody




Zdrowa żywność







Katalog Gwiazdor


PLAN SZKOŁY


Artykuły na temat gimnazjów

  • https://przestrzendlaedukacji.wordpress.com/2015/12/13/opinia-merytoryczna-dot-zmian-w-oswiacie-zlozona/
    Opinia merytoryczna dot. zmian w oświacie – złożona przestrzendlaedukacji
    Skierowałyśmy do Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej oraz do Minister Edukacji Narodowej opinię merytoryczną, dotyczącą projektu zmian w ustawie o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
    Zwróciłyśmy się do Marszałka Sejmu i MEN z listem otwartym, będącym jednocześnie opinią, przedstawioną w ramach konsultacji projektu złożonego do Sejmu RP w dniu 9 grudnia 2015 r., przez grupę posłów. Jeszcze podczas ministerialnych prezentacji projektu zmian w ustawie o systemie oświaty, dowiedzieliśmy się, że jest on projektem poselskim, ale w istocie ma charakter obywatelski. Całkowicie popieramy – jako fundacja i osoby prywatne – zapraszanie obywateli do dyskusji o zmianach oświatowych, uważamy to za krok we właściwym kierunku. Nasze stanowisko jest także głosem obywateli i obywatelek oraz nauczycieli i nauczycielek w zapowiedzianej dyskusji o jakości i kształcie polskiej edukacji. Choć poselski tryb procedowania nad ustawą nie zakłada szerokich konsultacji społecznych proponowanych zmian, głęboko wierzymy, że obywatelski głos osób związanych ze szkolnictwem i edukacją, będzie stanowił jedną z opinii w dyskusji na temat zmian w polskiej edukacji. ...


  • https://www.facebook.com/ratujmygimnazja.ratujmygimnazja?fref=ts
       ...


  • https://wiedzadlapolityki.wordpress.com/2015/11/26/porozmawiajmy-serio-o-gimnazjach/
    Polityka oparta na wiedzy Porozmawiajmy serio o…

    Listopad 26, 2015
    Edukacja, Gimnazjum
    Porozmawiajmy serio o gimnazjach- Mikołaj Herbst
    kontakt:mherbst[at]uw.edu.pl
    Jednym z najczęściej podejmowanych w czasie tegorocznej (2015) kampanii wyborczej tematów związanych z edukacją była zasadność istnienia gimnazjów, jako wyodrębnionego etapu kształcenia. Zamiar powrotu do ośmioletniej szkoły podstawowej i cztero- lub pięcioletniej szkoły ponadpodstawowej, jasno zapisany w programie zwycięskiej partii (str. 130), został także wspomniany w exposé premier Beaty Szydło i w pierwszych wypowiedziach nowej minister edukacji narodowej. Nie wiadomo jednak dlaczego gimnazja powinny być zlikwidowane. Argumenty w tej materii mają bardzo ogólny charakter i sprowadzają się do twierdzeń, że obecny system się „nie sprawdził”, obniża jakość kształcenia ogólnego, uniemożliwia pracę nauczycielom, wzmaga problemy wychowawcze itd. Trudno znaleźć wypowiedź, która wiązałaby likwidację gimnazjów z wynikami badań - pedagogicznych, psychometrycznych, psychologicznych, socjologicznych, bądź ekonomicznych. Nawet przywoływane przez polityków wsparcie środowiska nauczycielskiego dla idei powrotu do ośmioklasowej podstawówki jest dość wątpliwe. Obecnie słyszalny jest raczej głos środowiska nauczycielskiego w obronie gimnazjum. ...


  • http://www.petycjeonline.com/razem_dla_gimnazjow
    Razem dla gimnazjów! Jestem za utrzymaniem obecnego ustroju szkolnego. Oficjalna petycja ZNP.
    Szanowni Państwo!
    Związek Nauczycielstwa Polskiego powołał szeroką koalicję środowisk na rzecz utrzymania w systemie oświaty gimnazjów pod hasłem: Razem dla gimnazjów!
    Prawo do konsolidacji środowisk na rzecz dobrej edukacji daje nam współuczestniczenie w rozwoju polskiej oświaty od 110 lat.
    Za merytorycznie nieuzasadniony uważamy pomysł "wyrzucenia" szkół gimnazjalnych z obecnej struktury szkolnictwa. Jesteśmy przekonani, że odbędzie się to ze szkodą dla młodego pokolenia Polaków. Edukacja, wychowanie i opieka w szkołach gimnazjalnych z pewnością nie są wolne od mankamentów. Różne środowiska polityczne i edukacyjne podnoszą zwłaszcza kwestię niezadowalających efektów pracy z uczniami w trudnym okresie rozwojowym oraz zagrożenia wychowawcze występujące w czasie nauki w gimnazjum. Należy jednak pamiętać, że to właśnie uczniowie gimnazjów osiągają wysokie wyniki w nauce, to oni kształcą się w najnowocześniejszych i najlepiej wyposażonych szkołach w Polsce. Ich nauczyciele wciąż doskonalą się w pracy dydaktycznej i wychowawczej z gimnazjalną młodzieżą. Nie można tego zaprzepaścić.
    Szanowni Państwo!
    Wspólnie dajmy młodzieży szansę do naprawdę dobrej edukacji - taka edukacja ma miejsce w gimnazjach. Szkoła to nie poligon doświadczalny dla "nowych" pomysłów zmieniających się ekip rządzących.
    Gimnazja nie mogą być zakładnikiem nieprzemyślanych obietnic polityków składanych w kampaniach wyborczych!
    Gimnazja należy doskonalić - nie likwidować! Jesteśmy otwarci na dyskusję, jak najlepiej to zrobić. Zapraszamy wszystkich Państwa do włączenia się w nasze działania. Pierwszym krokiem będzie wsparcie prowadzonej przez nas akcji zbierania podpisów za stabilizacją w oświacie.
    Wspólnie potrafimy!
    Związek Nauczycielstwa Polskiego
    Podpisz petycję: Jestem za utrzymaniem obecnego ustroju szkolnego ...


  • http://www.gk24.pl/aktualnosci/art/9129512,rozmowa-glosu-ze-slawomirem-broniarzem-przewodniczacym-znp,id,t.html
    Rozmawiamy ze Sławomirem Broniarzem, przewodniczącym Związku Nauczycielstwa Polskiego, który gościł w podkoszalińskim Sarbinowie
    Nowa minister edukacji zapowiedziała rezygnację z tak zwanych godzin karcianych. To ukłon w stronę nauczycieli, czy próba przypodobania się im?
    Może nie przypodobania, ale pani minister uderzyła w czułe struny. Godziny karciane, głęboka refleksja nad egzaminem po szóstej klasie szkoły podstawowej, powrót do silnej pozycji kuratora - to postulaty także przez nas zgłaszane. Jednak nie dostaliśmy odpowiedzi na najważniejsze pytanie, dotyczące finansowania oświaty. Podobnie jak nie podzielamy entuzjazmu pani minister dotyczącego bezpieczeństwa zawodowego nauczycieli w przypadku likwidacji gimnazjów.
    Wiadomo, że zwolnienia będą.
    Ale nam nie chodzi o to, byśmy mogli wtedy powiedzieć: "A nie mówiliśmy". Jeśli zmiany mają być, to niech poprzedzi je głęboka analiza. To nie może być skok do basenu, w którym nie ma wody.
    Czy jest możliwe, by zawód nauczyciela zyskał na randze nie tylko dlatego, że nauczyciele będą zarabić więcej, ale także dlatego, że trafią do niego najlepsi?
    Oczywiscie, kluczem do tego jest zmiana systemu kształcenia nauczycieli. Powinniśmy mieć, dajmy na to, pięć uczelni pedagogicznych, utworzonych na bazie tych najlepszych, do których skierowalibyśmy wszystkie środki. Wtedy moglibyśmy wybierać najlepszych z najlepszych. ...


  • http://czachorowski.blox.pl/2015/12/Rodzice-Samorzadowcy-Nauczyciele-wszyscy-ktorym.html
    Rodzice, Samorządowcy, Nauczyciele, wszyscy którym zależy na dobru polskiej edukacji!
    18.12.2015 sczachor
    Jeśli się pisze, a ktoś czyta, to i reakcje są. Czasem formie facebookowych lajków, czasem udostępnienia i upowszechnienia wpisu, czasem komentarzy czy nawet przedruku w innym miejscu. A czasem w formie dłuższych listów. Po kilku tekstach o gimnazjach otrzymałem obszerny list z załącznikami z Mławy. Pierwszy publikuje, a wszystkie dotyczą edukacji i gimnazjów.
    S.Cz.

    Dla dobra Polski, dla przyszłości naszych dzieci, wzywamy do wspólnej obrony przed likwidacją polskich gimnazjów. Wzywamy do ratowania szkół podstawowych i liceów przed pogorszeniem warunków wychowania i nauczania.
    Reformy ostatnich lat pogłębiły zły stan polskiej oświaty. Narzucenie obowiązku szkolnego 6-latków doprowadziło do stłoczenia dzieci z 4 roczników w klasach I–III szkoły podstawowej. W wyniku obecnej reformy w jednej szkole, w gorszych warunkach znajdą się małe dzieci i młodsza młodzież.
    Pomimo niżu demograficznego, w szkołach średnich liczba uczniów zwiększy się nawet o 1/3. Pogorszą się warunki bezpieczeństwa i nauczania, zwiększy się liczba uczniów w klasach, opóźni się czas kończenia zajęć. Obecne klasy V i VI szkoły podstawowej w 2019 roku staną się jednym, podwójnym rocznikiem!
    Ponadto, likwidacja gimnazjów pogłębi proces "zwijania" polskiej prowincji. Pozbawi polską wieś kolejnych, ważnych instytucji integrujących społeczność gminną. Młodzież będzie zmuszona o rok wcześniej rozpocząć dojeżdżanie do szkół na własny koszt pogarszającą się komunikacją PKS. ...


  • http://forsal.pl/artykuly/907499,sukcesy-edukacji-w-polsce-system-oswiatowy-w-polsce-polska-edukacja-na-tle-swiata-wydatki-na-edukacje-oecd.html
    Najmądrzejsze dzieci na Ziemi, czyli jak Polska pobiła bogate kraje w dziedzinie edukacji
    25 listopada 2015, 08:30 | Aktualizacja: 08.12.2015, 07:54
    Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
    Nasz kraj przeznacza na edukację niemal najmniej ze wszystkich w Europie. Tymczasem wyniki uczniów imponują na tyle, że przyjeżdżają badać ich źródło zagraniczni eksperci. I piszą książki o najmądrzejszych dzieciach na Ziemi. źródło: Dziennik Gazeta Prawna
    Łącznie z prywatnych i publicznych pieniędzy wydajemy na edukację 4,8 proc. PKB. Dla porównania: Norwegia przeznacza na nią 6,5 proc. dochodu narodowego, Wielka Brytania – 6,2 proc., a Portugalia – 5,9 proc. Mimo to uczniowie z każdego z tych krajów przegrywają z Polakami w wynikach międzynarodowych badań umiejętności uczniów – wynika z najnowszego raportu OECD „Education at Glance 2015”. To opracowanie, które porównuje kondycję systemów edukacyjnych z 34 krajów należących do organizacji. ...


  • http://wiadomosci.onet.pl/slask/zbigniew-byszewski-likwidacja-gimnazjow-to-blad/375q28?utm_source=fb&utm_medium=fb_detal&utm_campaign=podziel_sie
    Zbigniew Byszewski: likwidacja gimnazjów to błąd
    Paweł Pawlik Dziennikarz Onetu
    – Dzieciaki staną się królikami doświadczalnymi, tylko dlatego, że ktoś postanowił spełnić irracjonalne obietnice – mówi Onetowi o pomyśle likwidacji gimnazjów Zbigniew Byszewski, pełnomocnik Prezydenta Sosnowca ds. Edukacji. Z oświatą związany jest od 1988 roku, wieloletni dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 9 w Sosnowcu w ramach którego działa Gimnazjum, którego był od reformy edukacji w 1999 roku dyrektorem. ...


  • https://parenting.pl/portal/polscy-uczniowie-w-czolowce-najlepszych
    Polscy uczniowie w czołówce najlepszych
    Mimo najmniejszych nakładów na edukację, poziom wykształcenia polskich dzieci rośnie. To wnioski, jakie płyną z raportu "Education at Glance" przygotowanego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
    W swoim najnowszym opracowaniu OECD analizuje nakłady na edukację w każdym z 34 krajów należących do organizacji oraz poziom wykształcenia uczniów i porównuje je.
    Polska na kształcenie młodych ludzi wydaje 4,8 proc. PKB. To niewiele, szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę nakłady Norwegii – 6,5 proc. dochodu krajowego, Wielkiej Brytanii – 6,2 proc. lub Portulagii – 5,9 proc. Jednak to w Polsce mieszka najlepiej wykształcona młodzież. W przeliczeniu na konkretne pieniądze, na jednego ucznia nad Wisłą wydaje się 7 tysięcy dolarów. Mniej płacą tylko Czechy, Estonia, Słowacja i Węgry. Najwięcej, aż 20 tys. dolarów, wydaje Luksemburg. Ale to w Polsce miejszkają najlepsi uczniowie. ...


  • http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,138262,19175037,nie-wylewajmy-dziecka-z-kapiela-dyrektor-gimnazjum-zabiera.html
    "Nie wylewajmy dziecka z kąpielą". Dyrektor gimnazjum zabiera głos w debacie o przyszłości szkolnictwa Jeden z najmłodszych dyrektorów szkoły w Polsce kilka miesięcy temu udzielił nam szeroko komentowanego w mediach wywiadu. Teraz sam ocenia pomysł likwidacji gimnazjów - Witold Młynarczyk
    Niefrasobliwie gmerając przy funkcjonowaniu gimnazjów, nie zlikwidujemy gimnazjalistów. Natomiast tysiące dorosłych stracą pracę - pisze Witold Młynarczyk, Dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 16 im. Ofiar Katynia w Łodzi. Poprosiliśmy go o zabranie głosu w gorącej dyskusji, która toczy się wokół potencjalnej reformy edukacji.
    Szesnaście lat. Dobrze wiemy, co to za wiek. Niby już wszystko wiadomo: jak jeść sztućcami i wiązać sznurówki, czytać, pisać, poruszać się po mieście swoim i obcych, i mówić po angielsku. Coś tam się wie o używkach, choć akurat nie to, co przystoi poważnym ludziom. Sporo zazwyczaj o seksie, choć może mniej o uczuciach. Szesnaście lat to taki wiek, kiedy ma się wszystkie konieczne do życia umiejętności, ale potrzeba jeszcze trochę czasu, by nauczyć się biegle ich używać. Czasem kosztuje to nieco wysiłku, wiedzie drogą naokoło, podczas tej nauki można narobić błędów, ale nikomu nie przychodzi do głowy, by szesnastolatka likwidować. Raczej szuka się sposobów na poprowadzenie go prostą drogą ku dorosłości.
    ...


  • http://forum-inspiracji.pl/5-argumentow-za-istnieniem-gimnazjow/

    5 argumentów za istnieniem gimnazjów
    Forum Kreatywnych Inspiracji > Edukacja > 5 argumentów za istnieniem gimnazjów
    Październik 29, 2015 Piotr Kunce inne w kategorii: Edukacja
    Niemal nazajutrz po ogłoszeniu oficjalnych wyników zwycięzcy niedawnych wyborów zaczęli rozpowiadać co zrobią, aby rozpocząć naprawę Polski. Zupełnie dla mnie niespodziewanie, okazuje się, że na samym początku mowa jest o… likwidacji gimnazjów. Nie śledziłem dokładnie kampanii wyborczej PIS, więc umknęło mi, że likwidacja gimnazjów ma u nich tak wysoki priorytet, jest kwestią tak pilną, że wymaga niezwłocznej zapowiedzi i natychmiastowego podjęcia (od września 2016!?). Gdyby pojawił się przemyślany, kompleksowy pomysł na reformę systemu edukacji – pewnie byłoby o czym dyskutować. Zapowiedź likwidacji gimnazjów, tak po prostu, jest skrajnie niepoważna i nierealna. Wbrew jednostronnym, obiegowym opiniom – ocena funkcjonowania gimnazjów na przestrzeni lat zmienia się i to bynajmniej nie na gorsze. Przychodzi mi do głowy 5 podstawowych argumentów, które potwierdzają sens i wartość szkół gimnazjalnych. ...


  • http://m.newsweek.pl/wyniki-badan-pisa-2012-rok-umiejetnosci-uczniow-newsweek-pl,artykuly,276203,1.html
    Polscy gimnazjaliści to europejska czołówka
    Nasze szkoły słabo kształcą? Wcale nie. Z matematyką i naukami przyrodniczymi młodzi Polacy radzą sobie lepiej od rówieśników z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii.
    03-12-2013
    Takie wyniki przynoszą właśnie opublikowane wyniki przeprowadzonego w 65 krajach świata badania PISA na ponad pół milionie 15 i 16-latków. W Polsce to uczniowie gimnazjów, którzy, jak się okazało, w międzynarodowym towarzystwie radzą sobie zupełnie nieźle. Zajmują szóste miejsce w Europie wyprzedzając między innymi Niemców, Francuzów i Brytyjczyków. - Nie spodziewaliśmy się takiego wyniku, poprawa w porównaniu z poprzednią edycją badania jest ogromna, zwłaszcza w matematyce – mówi prof. Michał Federowicz, koordynator polskiej części programu PISA. ...







Uczniowie wylosowali:
05.12. - numer 6
06.12. - numer 12
07.12. - numer 15
08.12. - numer 23
09.12. - numer 31


Darmowe liczniki




Biuletyn Informacji Publicznej




Nadanie sztandarów


Nasza szkoła z lotu ptaka (zdjęcia lotnicze)



Wyniki naszych
poprzednich sond



Slajdowisko




Gimnazjum nr 4 w Elblągu

Szkoła Podstawowa nr 11 w Elblągu


nadesłał: M.Ł. IIc gim. 2007/08


Bezpieczny internet.pdf

nadesłała: A.C. IIe gim. 2009/10


Nauka wiersza na pamięć.pdf

nadesłał: M.J. IId gim. 2009/10


Gry i zabawy


Grafika Download


NUMERY ALARMOWE


deutschmeinhobby.pl.tl


englishfunzone.weebly.com/



facebook.com/zsnr1elblag

w górę © 2006-1016 by Zespół Szkół Nr 1 w Elblągu 82-300 Elbląg, ul. Korczaka 34
Aktualna strona www.sp11.elblag.pl/
e-mail szkoła: zsnr1elblag@wp.pl  
e-mail strona: redakcja@sp11.elblag.pl